La data de 20 octombrie curent, Președintele Camerei Notariale Chirtoacă Lilia, membrii Consiliului Camerei Notariale, Ludmila Beliban-Rațoi și Oleg Belicesco, au participat în cadrul discuțiilor cu echipa de consultanți internaționali și naționali care activează în cadrul Proiectului PNUD Moldova ”Îmbunătățirea accesului la justiție pentru a trăi în demnitate”, realizat cu suportul financiar al Guvernului Republicii Federale Germania. Misiunea de documentare a avut drept obiectiv evaluarea centrată pe oameni, a necesităților și satisfacției în materie de justiție.
În cadrul discuțiilor au fost expuse provocările și dificultățile practice cu care se confruntă notarii în exercitarea activității precum, lipsa Registrului procurilor autentice și a revocărilor acestora, lipsa Registrului măsurilor de ocrotire judiciare; dificultăți privind verificarea registrelor de publicitate la îndeplinirea actelor și procedurilor notariale, în sensul verificării autenticității datelor prin compararea acestora cu datele ce se conțin de ex. în Registrul de stat al populației, posibilitatea accesului direct al notarilor la Registrul bunurilor imobile, vulnerabilitățile sistemului național de prevenire și combatere a spălării banilor, ce necesită o actualizare continuă, precum și o implicare activă a altor autorități ale statului, precum a Serviciului Fiscal de Stat cu asigurarea interoperabilității, care va determina creșterea calității serviciilor publice prin facilitarea schimbului de date între sisteme informatice și reducerea sarcinilor birocratice.
Membrii Consiliului Camerei Notariale și-au exprimat preocuparea privind necesitatea digitalizării activității notariale, solicitînd sprijin, iar în acest sens fiind menționat în mod prioritar, necesitatea creării și implementării Registrului notarial de evidență a procurilor autentice și a revocărilor acestora cu asigurarea cerințelor de securitate și integritate.